De F’jes: heerlijk om naar te kijken en wat doen ze het goed

fjTot de zomervakantie waren Stijn, Piet, Tycho, Quentin en Tom nog Kangoeroetjes. Na de zomervakantie werden ze de F’jes van Helios. Wat vonden de jongens dit leuk, spannend maar toch ook een beetje eng.
De wedstrijdshirts werden uitgedeeld. Alleen al als ze de wedstrijdkleding aan hebben, wordt het knuffelgehalte erg hoog. Bij de 1 is het shirt te lang, de ander heeft zijn broekje tot onder de oksel. De zwarte/gele sokken lijken bij sommige wel majo’s. Heerlijk om te zien. Wat ook zo prachtig is bij de F’jes, een pijntje opgelopen op het veld, een kusje van papa of mama doet wonderen. Daarna rennen ze weer vrolijk het veld op.

De wedstrijden zijn heerlijk om naar te kijken. Die kleine mannetjes die al zo fanatiek kunnen zijn. Het verdedigen, het scoren wat gaat dat goed. Ze komen allemaal aan de bal en scoren ook allemaal.

Mocht er iemand niet aan scoren toekomen, dan zorgen ze er wel voor dat diegene kan scoren. Het plezier wat ze uitstralen, de onderlinge samenwerking, gewoon heerlijk.

En wat doen ze het goed. De eerste wedstrijd uit tegen Groen Geel F 2 werd gelijk gespeeld, 8-8. Maar daarna waren de Fjes niet meer te verslaan. De thuiswedstrijd tegen Sporting West F1 werd gewonnen met 15-3. De uitwedstrijd tegen Vlug& Vaardig (A) werd gewonnen met 4-6. De thuiswedstrijd tegen Roda F3 werd gewonnen met 10-2. Afgelopen zaterdag werd de uitwedstrijd tegen KZ/Hiltex F2 gewonnen met 5-13. Nog 1 wedstrijd voor de boeg. AS zaterdag thuis tegen Zaandam Zuid F1, gaan ze winnen? Worden ze kampioen?

Ik zou bijna zeggen kom as zaterdag om 10.00 kijken bij de Fjes en zie hoe leuk en goed deze kanjers het doen.

Anita (een trotse mama van de F’jes)