KV Helios – Haarlem

De selectie van Helios trof deze week korfbalclub Haarlem. Het tweede speelde voor het eerste en sleepte een knap gelijkspel uit het vuur. De hele wedstrijd ging het gelijk op. Even leek Wim Schoorl matchwinner te worden door in de laatste minuut te scoren. Helaas maakte de tegenstander in de laatste seconde de gelijkmaker, waardoor er één verdiende punt aan de wedstrijd werd overgehouden.

Over het vlaggenschip van Helios kon echter niet hetzelfde gezegd worden. Haarlem was feller en verdedigde strak, waardoor Helios lastig uit het aanvallende spel kwam. Na een ruststand van 6-9 gaf de tweede helft een vrijwel identiek beeld. Helios scoorde in de tweede helft nog zes keer, waardoor ze na het laatste fluitsignaal slechts 12 keer de korf hadden gevonden. Haarlem vond ook nog zes keer het gat van de korf, waardoor de wedstrijd met een eindstand van 12-15 de boeken in ging. Volgende week zondag speelt Helios uit om 17:40 tegen DKV Victoria.