Nieuws over Noord-End

Afgelopen week heeft er in het Nieuwsblad van Castricum en op Dichtbij.nl een artikel gestaan van het burgerinitiatief onder aanvoering van Herman Rijsdijk en Leo van Schoonhoven. Dit doet vermoeden dat KV Helios en FC Castricum in gesprek zijn met het burgerinitiatief. Het bestuur van Helios wil echter benadrukken dat dit niet het geval is en dat er tot nu toe geen gesprekken zijn gevoerd met het burgerinitiatief. Pas in november zal er een eerste gesprek met het burgerinitiatief gaan plaatsvinden. Tijdens dit gesprek zal het eerder ingenomen standpunt worden uitgedragen nl.:

• de kwaliteit van de velden verbetert;
  • de kwantiteit van het aantal velden gehandhaafd blijft;
  • de clubs een eigen kantine houden;
  • het financiële plaatje duidelijk is en de lasten niet stijgen;
  • de parkeergelegenheid voldoende zal worden uitgebreid.

In de zomer van 2015 hebben Helios en FC Castricum op initiatief van toenmalig wethouder van sport (van Schoonhoven) vijf denkrichtingen gepresenteerd over mogelijke inrichting van sportpark Noord-End. Deze denkrichtingen zijn door de twee clubs begin dit jaar ook aan de gemeenteraad gepresenteerd. Het standpunt van de beide verenigingen daarbij is dat wij goed zitten op dit complex en als Noord-End onderwerp van gesprek is dat wij aan tafel willen zitten. Daarbij is ook naar voren gebracht dat bij een door de gemeente gekozen nieuwe inrichting van Noord-End de clubs pas een keuze kunnen maken als het hele financiële verhaal doorgerekend en duidelijk is. Dit standpunt is enkele weken geleden door de besturen ook aan wethouder van sport (Dhr. Schijf) meegedeeld.

Vóór de daadwerkelijke besluitvorming start, zullen de leden in een aparte vergadering hierover worden geïnformeerd.

Namens het bestuur,

Frank Brakenhoff en Rob Reijnierse