Helios 2.0: Vrijwilligers op één bij Helios!

Onbetaald maar onbetaalbaar. Dat is kortgezegd wat een vrijwilliger voor Helios is. Er is geen enkele vereniging, club of stichting die zonder vrijwilligers kan blijven bestaan. Ook Helios niet. En daarom plaatst de club in haar missie Helios 2.0 de vrijwilliger op één.

BEKIJK DE VACATURES BIJ HELIOS

vrijwillig

Maar Helios draait toch goed?

Je zou zeggen dat Helios een kerngezonde club is. We hebben aan het begin van deze eeuw een enorme groeispurt gehad en hebben leden van jong tot oud. Momenteel heeft Helios 174 leden en groeit nog steeds in ledenaantal. Helaas is het niet zo dat het aantal vrijwilligers meegroeit met het aantal leden. En dat merkt Helios.

● Niet alle taken kunnen worden uitgevoerd. Ook wordt het steeds moeilijker om mensen voor op het trainingsveld, commissies en het bestuur te vinden

● En dat geeft steeds meer druk op de leden die al veel doen

● Plannen en ideeën zijn er, maar belanden al snel op de plank

Vrijwilliger worden bij Helios: wat heb ik er aan?

Het is logisch dat als je overweegt je steentje bij te dragen aan de club, je wel wilt weten waar je aan begint. Dit is wat Helios te bieden heeft:

Je maakt vrienden. Helios is misschien wel de gezelligste vereniging van Castricum. Wie Helios kent, spreekt van ‘een warm bad’.  Bij de club voel je je snel thuis, er is veel respect voor elkaar, het is een veilige en prettige omgeving. Tijdens het vrijwilligerswerk heb je veel contact met anderen, je maakt vrienden.

Je bent betrokken en leert. Bij Helios krijg je de kans om nieuwe leerervaringen op te doen en je eigen kennis, kwaliteiten en vaardigheden uit te breiden. Mooi meegenomen: het staat goed op je cv. Denk bijvoorbeeld aan leiding geven aan een korfbalteam of zitting nemen in een commissie of het bestuur. Bij Helios is daar ruimte voor!

Je voelt je écht nuttig. Natuurlijk, thuis een spoorbaan bouwen is ook een leuke hobby. Maar door iets bij Helios te doen, kun je je ei kwijt EN ook écht iets voor anderen betekenen. Het is toch geweldig om te zien hoe Helios als club profiteert van jouw bijdrage. Dankbaar werk!

Je wordt gewaardeerd. Bij Helios wordt je serieus genomen, enorm gewaardeerd en er wordt geluisterd naar je ideeën. En als gezellig extraatje: één keer per jaar is wordt er een medewerkersavond bij Helios gehouden, met lekker eten en drinken. Alle vrijwilligers worden hiervoor persoonlijk uitgenodigd.

Ik zou best mijn steentje willen bijdragen, maar wat kan ik doen?

De vele vrijwilligers die nu al actief zijn, doen de meest uiteenlopende dingen. De één staat meer op de voorgrond, zoals de kantinemedewerkers, trainers, scheidsrechters en bestuursleden. Maar nog veel meer zijn er vrijwilligers die op de achtergrond blijven, maar net zo veel en goed werk verrichten. Als voorbeeld zou je het onderhoud van de accommodatie kunnen zien, maar ook de functies van materiaalbeheer, commissieleden en ledenadministratie vallen hieronder. We willen ook meer in projecten gaan werken, is een project klaar dan zit je taak er weer op maar misschien smaakt het naar meer.

Iedereen kan wat doen bij Helios. En soms hoeft het niet eens veel tijd te kosten. Het zorgt er wel voor dat de vaste vrijwilligers ontlast worden en niet nog meer moeten doen. Zo willen we toewerken aan een gezonde balans in ons vrijwilligersbestand.

Wil jij iets doen voor de club? Neem dan contact op met onze vrijwilligerscoördinator Nicolette Lambriks.

email: nicolette@lambriks.nl

BEKIJK DE VACATURES BIJ HELIOS