Schoolkorfbal een groot succes!

Afgelopen zaterdag was ons jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi en mede door het mooie weer werd het een bijzonder sportieve dag. Het toernooi was dit jaar voor de groepen 3 t/m 6. In 3 poules werd er gestreden om de prijzen.

De dag startte met een clinic voor alle teams. Stefan en Wim gaven samen met de coaches van de teams de clinic aan de groepen 5 en 6. Frank en Rene gaven de clinic aan de teams uit groep 3 en 4. Er werd aandacht besteed aan het schot en het samen spelen. Ook werden de regels nog een keer verteld. Verdedigd schieten was er dit jaar niet meer bijvoorbeeld niet meer bij.

De groepen 3 en 4 startten daarna met het toernooi en de groepen 5 en 6 met het spellencircuit. Bij het toernooi voor de jongste speelde er tijdens de wedstrijden een kameleon mee van Helios. Die zorgde ervoor dat alle kinderen mee konden spelen tijdens de wedstrijden. Er werden goede wedstrijden gespeeld en er was veel plezier. Uiteindelijk ging het Visser ’t Hooft er vandoor met de eerste prijs. De Paulusschool werd verdiend tweede. Na het toernooi was er voor de groepen 3 en 4 nog tijd om ook het spellencircuit te doen.

De groepen 5 en 6 speelden na hun spellencircuit het toernooi. Hierbij waren geen kameleons, maar verdedigd schieten was er niet meer bij. Ook mochten jongens en meiden elkaar allemaal verdedigen. Er werd veel gescoord en goed samengespeeld. Uiteindelijk stonden de Juliana van Stolberg 4 en de Visser ’t Hooft in de finale. De Juliana van Stolberg bleek de sterkste in een spannende finale die pas laat beslist werd.

De organisatie bedankt alle vrijwilligers die zich hebben ingezet om deze dag tot een succes te maken. Ook bedanken we alle kinderen en ouders voor hun sportieve houding. Het was met recht een sportief gezellige dag zoals we het graag bij Helios zien.

Alle kinderen zijn volgende week zaterdag welkom voor de terugkomtraining om 16.00 uur. Na de training eten we gezellig een patatje en kijken we een film. Het is om 19.00 uur afgelopen.

De foto’s verschijnen snel op de website.

Impressiefilmpje

De jeugdcommissie