Cartridges en telefoons zijn goud waard!

Om extra geld binnen te halen voor onze vereniging gaan we originele cartridges en mobiele telefoons inzamelen! Voor het inleveren van lege originele cartridges en mobiele telefoons staat er daarom sinds kort een witte kartonnen doos in de kantine bij de geluidsinstallatie.

Sinds enkele jaren worden originele inktcartridges voor zover mogelijk schoongemaakt en opnieuw gevuld met inkt om zo weer te kunnen worden verkocht in de winkels.

Kortom: originele cartridges  worden compleet gerecycled!

Daar hebben de fabrikanten wel lege originele cartridges voor nodig en kopen ze dan ook graag op! In Nederland worden jaarlijks ruim 19 miljoen cartridges verkocht waarvan de meeste niet gerecycled worden maar gewoon in het chemisch afval of in de vuilcontainers terecht komen!

Daarom vragen wij jullie om lege originele inktcartridges  in te leveren bij onze club. Zo helpt je de vereniging  financieel. Ook liggen er in de bekende keukenlades in Nederland ca. 5 miljoen mobiele telefoons die niet meer gebruikt worden. Ook daar kunnen wij nog wat mee!