Extra beperkingen sportpark

Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk gehoord hebben zijn er door de overheid vanaf dinsdag 29 september extra landelijke maatregelen ingesteld om de verspreiding van het COVID-19 virus voor te blijven. Vooralsnog blijft Helios in afwachting van de gemeente en/of de NOC*NSF voor de vertaling van de landelijke maatregelen naar een korfbal-specifiek protocol. Vooruitlopend daarop willen we wel alvast de volgende beslissingen nemen. Veelgestelde vragen over de coronamaatregelen bij de sport zijn gepubliceerd op de site van de Rijksoverheid en zijn hier (klik!) te vinden.

Kantine:

De komende drie weken zullen er in de kantine geen activiteiten zijn. Ook tijdens wedstrijden en trainingen is de kantine dicht. De wc’s blijven vooralsnog geopend en je tas kan je kwijt op het tassenrek. Ook de kleedkamers blijven open, maar we staan slechts maximaal 5 mensen per kleedkamer en 2 mensen tegelijk onder de douche toe. We hebben nog steeds het liefst dat je omgekleed naar het sportpark komt.

Voor de bierproeverij wordt een nieuwe datum gezocht, hierover wordt nog gecommuniceerd.

Trainingen:

Zorg er voor dat je omgekleed naar de training komt. Was thuis je handen, neem een gevulde bidon mee en bij aankomst op het sportpark ontsmet je handen.

Kom niet te vroeg naar de training. Graag na afloop van de training opnieuw je handen ontsmetten. Wanneer de training over is wordt je verzocht niet te blijven hangen en direct naar huis te gaan.

Wedstrijden:

Om er voor te zorgen dat we zo goed mogelijk aan de maatregelen kunnen voldoen, ook bij verenigingen waar we op bezoek gaan, vragen we jullie om alleen met de noodzakelijke mensen naar een wedstrijd te gaan en geen publiek mee te nemen. Neem alleen de noodzakelijke begeleiding en vervoerders mee. Kom daarnaast omgekleed naar de wedstrijd, neem zelf een volle bidon mee en ga na de wedstrijd direct naar huis.

Belangrijk: respecteer de naleving van de maatregelen van de vereniging waar je op bezoek bent. Wordt je als ouder gevraagd om bij de auto of buiten het sportpark te wachten tot de wedstrijd voorbij is, geef hier dan alsjeblieft gehoor aan.