Furore – Helios

Na een prima voorbereiding tegen over het algemeen sterke tegenstanders was het nu tijd voor de eerste finale van 14. Het doel is duidelijk! De eerste wedstrijd was gelijk een lastige, namelijk uit bij Furore. Vorig seizoen uit net aan gewonnen na een ruime voorsprong bij rust. We weten van Furore dat ze nooit opgeven en dat siert ze. Dus we waren gewaarschuwd. Zoals Sebas zei voor de wedstrijd: “Zet direct een voorsprong neer en aanvallend de wedstrijd winnen!”. Met Maartje op de plek van Karin startten we in volle oorlogssterkte aan de wedstrijd.

In de eerste helft drukten we direct onze stempel op de wedstrijd. We kwamen door doelpunten van Nadine, Jochem en Frank met 0-4 voor. Deze voorsprong konden we verder enigszins vasthouden. Furore kwam wel goed terug in de wedstrijd tot 6-6, maar vlak voor rust wisten we met gedegen lange aanvallen toch weer uit te lopen naar 6-9. In de eerste helft hadden we moeite met de lange heer van Furore. Daarmee wisten ze het aanvalsvak van Dennie aardig te ontregelen.  In de rust even afstemmen en plan aanpassen. In de tweede helft was de opdracht het stoïcijns uitspelen van de wedstrijd en het niet uit handen geven. In het eerste kwartier van de 2e helft hadden we duidelijk het betere van het spel en creëerden we veel 100% kansen, maar het geluk was niet aan onze zijde. Na een gemiste strafworp kwam Furore nog terug tot 8-10. Daarna hebben we Furore weinig ruimte meer geboden tot goede aanvallen. Veel eenschotsaanvallen aan hun kant leverden ons lange aanvallen op. Na wederom veel kansen was het uiteindelijk Loes die de wedstrijd op slot gooide door van afstand te scoren. Frank deed er nog een schepje bovenop. We hebben vervolgens de wedstrijd keurig afgemaakt. In de laatste seconde viel er nog een schot van afstand in van Furore. De reserves willen we bedanken voor hun inzet en het meegereisde publiek natuurlijk ook! Hopelijk volgende week een minder saaie wedstrijd tegen een nieuwe tegenstander, namelijk het onbekende Kinea uit Friesland.