Nieuwe maatregelen: hoe nu verder?

Beste leden,

Na aanleiding van de aangescherpte maatregelen per 28 november is er voor ons als vereniging weer heel veel veranderd. Het Kamerdebat heeft hier gisteren helaas niet veel aan veranderd. Alle sport na 17:00 is niet meer mogelijk. Dat betekent dat we moeten kijken hoe we om gaan met de trainingen en de wedstrijden.

Uitgangspunten

Gisterenavond hebben we als bestuur besproken hoe we hier als vereniging verder mee willen. We hanteren hierbij de volgende 3 uitgangspunten:

1. Sport en bewegen zijn belangrijk. Zowel fysiek als sociaal. We geloven dat sport ook een onderdeel kan zijn van de oplossing en verlichting kan zijn binnen de huidige crisis.
  2. Als vereniging zijn we faciliterend, maar we hebben respect voor individuele keuzes – iedereen maakt zijn eigen afweging en daar respecteren we.
  3. We houden ons ten alle tijden aan de gestelde richtlijnen van de overheid en bonden.

Kort gezegd betekent dit dus, dat we alle wedstrijden zoveel mogelijk door laten gaan.

Voor de trainingen geldt dus dat deze voorlopig stil liggen, maar dat we wel aan het inventariseren wat er nog WEL mogelijk is. Hierover komt later nog meer nieuws.

Hieronder nog even een korte samenvatting wat nu de richtlijnen zijn m.b.t. de wedstrijden.

KNKV richtlijnen

Voor de competitie zijn richtlijnen van het KNKV zijn als volgt:

Breedtekorfbal (alle jeugd en Helios 3 en 4): gaat door zoals origineel gepland zolang de wedstrijden voor 17:00 zijn afgelopen. Verzetten gebeurt altijd in onderling overleg.

Wedstrijdsport (Helios 1 en 2): de competitie is stilgelegd en er komt een nieuwe flexibele competitie opzet. Uitgangspunt is dat de huidig geplande wedstrijden die voor 17:00 zijn afgelopen gewoon doorgaan. Dit zijn dus effectief oefenwedstrijden.

Ieder team/vereniging kan zijn eigen afwegingen maken om wedstrijden wel of niet door te laten gaan.

Daarnaast houd iedereen zich natuurlijk aan de  basis maatregelen: bij klachten thuis blijven, etc.

Verdere informatie en antwoorden op vragen die men kan hebben, zijn te vinden op:

·        https://www.knkv.nl/faqcorona/

·        https://nocnsf.nl/wat-doet-nocnsf/sport-en-maatschappij/coronavirus-en-sport-veelgestelde-vragen

Hoe gaan we dit vormgeven?

In principe gaan dus alle wedstrijden uit het huidige programma door, mits ze voor 17:00 afgelopen zijn. De trainer/coach van ieder team zal inventariseren of ouders/spelers wel of niet mee willen/kunnen spelen. -> Heb je twijfels of vragen, geef het alsjeblieft aan!

We willen voor woensdag weten of wedstrijden wel of niet door kunnen gaan – om te voorkomen dat we te veel last minute acties moeten ondernemen als vereniging.

Nog 2 punten van aandacht:

• Voor uitwedstrijden mogen “rij-ouders” volgens het NOCNSF gewoon mee de zaal in, want zij worden gezien als begeleiders/staf van het team. Niet elke gemeente handhaaft hierin echter op dezelfde manier. Mocht het tot een discussie leiden, dan kun je verwijzen naar FAQ: veelgestelde vragen over coronavirus en sport – NOCNSF.
  • Voor de komende thuiswedstrijden zijn we ook nog op een oproep doen voor enkele vrijwilligers die willen helpen met QR-checken. Zie je dit zitten? Neem dan contact met ons op via je trainer.

Voor verdere vragen, check de FAQ links hierboven, neem contact op met de trainer coach, of met iemand van bestuur, TC (rutger.hierck@kvhelios.nl) of JTC (wim.schoorl@kvhelios.nl).

We hopen dat deze situatie gauw weer verbeterd, tot die tijd proberen we er het beste van te maken.