Verslag: De Waterpoort 1 – Helios 1

Onze derde zaalwedstrijd van dit seizoen speelde zich af in het Friese Sneek, met De Waterpoort als tegenstander. Ze eindigden het veldseizoen als koploper, na 7 ongeslagen wedstrijden. Ook de eerste twee zaalwedstrijden werden overtuigend gewonnen door De Waterpoort. Reden genoeg om deze over-de-afsluitdijkse ploeg serieus te nemen!

Na ruim 100 km gechauffeerd te zijn en anderhalve wedstrijd als (betalende?) toeschouwer bekeken te hebben, kon om 19:00 de wedstrijd eindelijk beginnen. De eerste goals lieten even op zich wachten, maar nadat beide ploegen eenmaal de korf hadden gevonden, wisten we in een sterke eerste fase uit te lopen tot 1-5 door doelpunten van Jochem, Frank en Nadine. Via een afstandsschot van De Waterpoort werd het 2-5, waarna Helios weer het voortouw nam en de 2-7 tussenstand op het bord zette. Een periode van veel plaatsfouten en gebrek aan scherpte zorgde er helaas voor dat we desondanks met 7-8 de kleedkamers op zochten.

Zonde van de voorsprong, maar geen man over boord natuurlijk. We stonden immers nog steeds voor. We moesten er wel voor waken dat De Waterpoort in een flow was gekomen die we na rust moeten opvangen en vervolgens zien te breken.

Vlak na rust zette onze Friese tegenspelers deze lijn echter door en maakte vrij vlot de gelijkmaker, 8-8. Waar menig toeschouwer met zweet onder de oksels toekeek, nam Helios via Esmee, Niels, Loes en Frank weer een comfortabele afstand van vier treffers. Hierna ging de score gelijk op tot een eindstand van 11-14. De eerste overwinning in een uitwedstrijd tegen een van de Friese poule-genoten is een feit!

Alle meegereisde reserves, cameraman (!) en toeschouwers wil ik graag nog bedanken voor het opofferen van hun zaterdagmiddag en -avond! Komende zondag spelen we in De Enterij om 14:45 tegen Purmer. Komt allen!