Verslag: Helios 1 – DKC 1

Afgelopen zondag was alweer ons laatste wedstrijd van de eerste helft van het veldseizoen. Een thuiswedstrijd tegen DKC waarbij eventuele punten een bonus zouden zijn. DKC won vorige week van koploper ALO, lag dit aan ALO of is DKC een hele goede ploeg? Uiteindelijk kunnen we concluderen dat dat het laatste was.

In het begin namen we vrij snel een 2-0 voorsprong. Helaas hielden we dit niet vast en ging de wedstrijd gelijk op tot 4-4. Het aanvalsvak had te veel plaats fouten waar DKC goed gebruik van maakte. In de laatste 10 minuten van de eerste helft wist DKC een gaatje te slaan en gingen we de rust in met 4-7 achterstand.

In de rust zei Sebas dat het leek alsof we bij een begrafenis zaten. Teleurstelling bij ons, omdat we maar 4 doelpunten hadden gemaakt in de eerste helft. Dit was ons nog nooit overkomen. Door een goede oppepper van de coach en van elkaar, gingen we vol goede moed de tweede helft in. Wij zijn als team goed in het wegpoetsen van een relatief grote achterstand. Maar we wisten wel dat we er hard voor moesten werken.

Al snel na de rust stonden we 4-9 achter, maar we gaven niet op en kwamen uiteindelijk terug op de 8-10. Helaas kon op dit moment het aanvalsvak de score niet tot een gelijke stand trekken. De stand liep weer uit tot een 8-13 en DKC liet ons niet meer dichterbij komen. Normaal zijn wij conditioneel de betere ploeg, maar DKC bleef er voor gaan. Dit resulteerde uiteindelijk in een eindstand van 11-17.

Ons doelstelling van het veldseizoen was vooral handhaving. Nu kun je zeggen dat je het niet slecht hebt gedaan nu je in de middenmoot staat. Maar we weten dat er meer in had gezeten en dit kunnen we gelukkig nog rechtzetten na het zaalseizoen.

Met genoeg oefenwedstrijden en de Haarlemse korfbaldagen gaan we ons goed voorbereiden op het zaalseizoen. Ons doel is om kampioen te worden en uit te komen in de tweede klasse. Hier voor moeten we natuurlijk wel hard blijven werken. De eerste zaalwedstrijd spelen we uit in de Trias hal in Krommenie tegen Furore op 9 november om 14.30 uur.

Nadine