Verslag: Helios 1 – OKV 1

Na het uitje in Friesland stond dit weekend weer een bekende tegenstander op het programma, namelijk OKV. Gezien de stand in de competitie zouden we deze wedstrijdpunten in Castricum (Limmen) moeten houden. Maar we hebben al vaak tegen OKV gespeeld en eigenlijk hebben we het nooit echt makkelijk gehad.

We begonnen aanvallend scherp aan de wedstrijd de eerste doelpoging was meteen raak, het was Dennie met de 1-0. Daarna ging het tot 5-5 wat gelijk op. Door scores van Jochem, Frank 2x, Niels. Vanaf dat moment hadden we onze ouderwets dipje we waren wat minder scherp op afvallende ballen en het lukte aanvallend allemaal net niet, OKV maakte daar dankbaar gebruik van en kon tot de rust uitlopen naar een 6-12 voorsprong.

Een korte en duidelijke bespreking van Sebas, het moet scherper en jullie weten het zelf verder wel. Dus zorg dat het beter gaat tweede helft en trek de wedstrijd naar je toe.

Wakker geschut en met beide benen op de grond begonnen we scherp en met overtuiging aan de tweede helft. Goede aanvallen en degelijk verdedigen zorgde ervoor dat we terug konden komen tot 13-13, door goals van Esmee, Frank2x , Dennie 2x, Jochem 2x. Op dat moment was de opluchting groot en was er ontlading. We konden daarna helaas niet doorpakken en het was OKV die weer de voorsprong pakte, we scoorde wel gelijk maar het lukt niet om erover heen te gaan. Met een stand van 16-16 kon het nog alle kanten op, doelpunten van Jochem, Nadine en Frank. OKV kon het gat van twee slaan we hadden lange goede aanvallen maar helaas te weinig rendement. Het lukt niet meer om het gat te dichten en OKV zegevierde met 17-19.

We hebben het gewoon laten liggen, we waren te slap niet scherp genoeg tegen een OKV die meer dan gemotiveerd waren om van ons te winnen. Lichtpuntje is het feit dat we in de 10 minuten na de rust 6 goals maken en gelijk komen, verder genoeg verbeterpuntjes maar niets om wakker over te liggen voor de komende wedstrijden.

Zondag mogen we weer naar het gezellige Friesland voor een wedstrijd tegen Leeuwarden. We hebben er zin in, we hebben toch even wat goed te maken.

Groet, Dennie