Verslag: Helios 1 – Purmer 1

Dit weekend stond het voor ons het bekende Purmer op het programma, gezien de stand in de competitie zouden we deze wedstrijd toch eenvoudig moeten kunnen winnen.

We begonnen scherp en ik kon er met een seconde of 20 langs voor een doorloop maar werd daarbij gehinderd dus we kregen heel vroeg in de wedstrijd een stip mee 1-0. We bleven lekker door scoren door doelpunten van Dennie, Esmee en Jochem 4-0. Purmer kreeg op dat moment wat meer grip de op wedstrijd wat zorgde dat de scores gelijk opgingen tot 6-2, door scores van Loes en Nadine van onze kant. Onze aanvallen liepen moeizaam en hadden wat pech met afronden, Purmer maakte daar gebruik van en wist het gat te verkleinen tot 6-4. Het gat van twee doelpunten bleef en de stand bij rust was 9-7, door doelpunten van Niels, Frank en Dennie.

Ga langer aanvallen en gewoon onze eigen spel spelen was de tendens in de rust.

We begonnen weer voortvarend en kwamen via een afstandsschot van frank op 10-7, op dat moment moeten we doordrukken en de wedstrijd naar ons toe trekken. Maar helaas verzaakte we te scoren en kon Purmer terug komen tot 11-11. Dat was de wake-up call voor ons, dit gaat toch niet gebeuren…! Gelukkig wisten we het gat weer uit te breiden tot drie, door goals van Niels, Esmee en Frank. Lange goede aanvallen, maar niet die vier verschil. Hierdoor kon Purmer bij blijven en de wedstrijd spannend maken tot 14-13, Jochem wist de wedstrijd te beslissen met een afstandsdoelpunt 15-13.

Moeizame wedstrijd maar qua spel continu de betere ploeg geweest, maar ja het gaat om doelpunten maken bij korfbal! Gelukkig ook deze punten binnen gesleept. Volgende week mogen we weer aan de andere kant van het meer korfballen, dit tegen de nummer twee Westergo.

Groetjes Dennie