Verslag Helios D1-Atlantis D1

Verslag Helios D1 – Atlantis D1. Zaterdag 16 december

De wedstrijd begon om 11.00 in een opgelapte sporthal. Tessa Fabian Isa en Thijs in de aanval. Ze gingen fel op de korf af, snel volgden 3 schoten maar alles ging mis. Amy Isabel Delano en Luca stonden in de verdediging. Er werd hard gelopen, wij hadden meer schoten op de korf. Na 8 min toch 0-1 achter door een schot van 5 meter.

Wisselen helft en spelers, Farjad voor Delano. Maaike voor Tessa. Uw verslaggever heeft Helios D1 3 maanden niet zien spelen, maar er is duidelijk progressie gemaakt. Er worden meer meters gelopen, er is minder onnodig balverlies, passes komen beter aan.

Atlantis iets gecontroleerder, wij wat gehaast. Dan een vrije bal door Isabel, een snelle spelhervatting en daarna Luca en Amy met een doorloopbal 1-1. Direct daarna 1-2 doorloopbal tegen. De wedstrijd kwam lekker los, spel ging heen en weer.

Pauze. Het kan nog alle kanten op tweede helft. Tessa voor Isabel. Delano voor Luca. Meeste schoten Atlantis nu. Wij kwamen er niet echt door. 3-4 x onnodig balverlies matige pases van ons. 1-3 prachtig afstandsschot, niets tegen te doen.

Weer de helft wisselen. Isabel voor Fabian. Luca voor Amy. 1-4, ai… Farjad maakt zich vaak goed vrij en krijgt veel schotkansen, maar helaas geen geluk. En nu toch ook veel andere schotkansen voor Helios. Eindelijk, doorloopballetje Delano Tessa 2-4. Daaraan meteen 3-4! Tessa doorloop. Helios voert de druk flink op de laatste paar minuten, agressie en focus. Is er nog genoeg tijd, 1,5 minuut? Laatste aanval nog erg spannend, maar helaas het kwam te laat.

Helios, goed gespeeld, volgende keer paar balletjes extra erin, beetje meer geluk. Wat ging er goed wat minder? Dat laat ik aan de coach over, ik zag een team dat flink gegroeid is in een aantal maanden. Leuk om te zien!

Reactie van een onze spelers op de wedstrijd: ‘ze waren erg goed, zaten er bovenop met de verdediging. We probeerden de hele tijd doorloopballen maar dat lukte niet’

Verslag van Isabel en haar vader