Verslag: Westergo – Helios

Op 6 december stond onze tweede tocht naar Friesland op het menu. De eerste wedstrijd ging tegen De Waterpoort. Dit maal moesten we tegen Westergo aantreden, een ploeg die 6 punten uit 4 wedstrijden wist te halen en daardoor met 2 punten afstand op de tweede plek stond. Een belangrijk duel dus, zoals alle wedstrijden dat zijn!

Helios kwam sterk uit de startblokken en liep via 1-1 uit naar 1-4, mede door twee schoten van de door het publiek tot Man-of-the-Match verkozen Dennie Pelgrim. Westergo kwam via twee schoten terug tot 3-4, waarna het gelijk op ging tot een ruststand van 5-6. Een magere score die deels te wijten was aan de tactiek van Westergo, die probeerde ons aanvalsspel te vertragen en ontregelen door achter te verdedigen.

Na rust wisten beide vakken van Helios er in een mum van tijd twee doelpunten in te leggen, waardoor we met een comfortabele voorsprong van 5 punten de wedstrijd konden gaan uitspelen. Beide ploegen scoorden om en om tot een stand van 10-15, waarna drie van de meegereisde wisselspelers (thanks!) hun speelminuten kregen. Thomas maakte een mooie afstandsgoal, die helaas werd afgekeurd. Sjoerd nam dit voorbeeld en maakte het slotakkoord door de 10-16 er in te knallen. Een prima eindstand die een gezellige nacht inluidde, waarover u meer kunt lezen in het verslag van Marije!

Ik wil graag alle supporters en wisselspelers bedanken voor het meereizen naar Friesland!

Groeten en hopelijk tot aanstaande zondag om 14:45 in De Enterij voor onze wedstrijd tegen OKV!

Jochem